پس از گذشت 8 سال از حضور نظامی آمریکا در افغانستان به بهانه مبارزه با القاعده، ژنرال مک‌کریستال اعلام کرد که برای شکست القاعده باید "اسامه بن لادن" را کشت و یا دستگیر کرد چون زنده ماندن او باعث تقویت این گروه می‌شود.به گزارش شبکه ایران، درحالی که وزارت دفاع آمریکا بر عدم اطلاع از محل اختفای بن‌لادن رهبر گروه تروریستی القاعده اذعان کرده است و با گذشت 8 سال از حضور نظامی آمریکا در افغانستان به بهانه مبارزه با القاعده، روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف نوشت: ژنرال "استنلی مک‌کریستال" فرمانده نیروهای تحت رهبری آمریکا در افغانستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای شکست القاعده باید "اسامه بن لادن" سرکرده این گروه را کشت و یا دستگیر کرد.
ژنرال مک‌کریستال با اعلام اینکه القاعده به "عنصری نمادین" در میان تروریست‌ها تبدیل شده است افزود: اعزام 30 هزار نیروی جدید از سوی باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا به افغانستان نشانگر آن است که موفقیت دست‌یافتنی است.
وی در ادامه گفت:با این وجود ادامه عملیات به صورتی غیرقابل انکار سخت خواهد بود و برای نیروهای خارجی در افغانستان در 18 ماه آتی اوضاعی وخیم پیش‌بینی می‌شود.
مک‌کریستال که در کمیسیون نظامی سنا در واشنگتن سخن می‌گفت، تصریح کرد: من فکر نمی‌کنم ما بتوانیم القاعده را تا زمانی که "بن‌لادن" کشته و یا دستگیر نشده، شکست دهیم.
مک‌کریستال همچنین اعلام کرد: بن‌لادن فردیست که زنده بودنش باعث تقویت گروه شورشی او می‌شود .
این درحالیست که "رابرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا چند روز پیش اذعان کرد که ایالات متحده سالهاست که از مکان اختفای بن لادن سرکرده القاعده بی‌خبر است.
گزارش هفته گذشته سنای آمریکا نیز افشا کرده بود که در سال 2001 و هنگامی که ‌اسامه بن‌لادن رهبر القاعده در آسیب‌پذیرترین وضعیت خود قرار داشت و احتمال دستگیری وی در کوه‌های "تورابورا" افغانستان افزایش یاقته بود سران وقت ارتش آمریکا دستور منع تعقیب وی را صادر کرده بودند.
 
 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net